Kall tisdag i slutet av Januari...

...idag var Mira beräknad att födas. Men istället är hon snart en vecka gammal.
Vi var och hälsade på dem igår, nu när de är hemma.
Mira hon sov och sov och sov, som nyfödda oftast gör.
Sen skulle hon matas. Först amning, sen matning ur kopp för att hon inte ska lära sig fel sugteknik.
Jag fick också prova. Himla omständigt att mata med kopp måste jag säga! Tänk de som håller på med det läääänge!
Vi lekte kurragömma med Elliot också, han var bäst på det. Jag hann inte ens gömma mig första omgången utan stod som ett fån mitt på golvet, med Mira i famnen, när Emely kom och hade räknat färdigt. Haha!

Men vi åt också! Läs VI! Jag med! Kalops minsann!!!!
Det var sååååå gott!!! Magen knorrade som attans efteråt, men inte av missnöje utan av glädje!
Den är ju inte van vid att behöva bearbeta fast föda så den hade fullt upp.
På tal om mat så ska jag nu gå och göra mig frukost.
Ska prova en grön smoothie på spenat, päron, persika och pressad apelsin... får se hur hundan detta kommer att smaka.
Till det blir det en rågmacka med kyckling"skinka" och avokado!
Återkommer med hur smoothien smakade. Låter inte gott, men kan mycket väl vara det ändå! Nyttigt ska det vara i varje fall...

Kommentarer
Postat av: Emely

Den kurragömman gick inte av för hackor. Skrattade så mycket att magen värkte sen :) men det var det värt. Fler människor borde leka kuragömma, det är ju jätteroligt! Bäst var när du å Mira gömde er i garderoben, att jag inte kissade på mig :)



Nu minsann är gumsan stor flicka å vi behöver inte väcka henne mer för att äta å pump å kopp är väck :) Gott liv!

2012-02-03 @ 19:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test