Vägning nr 2...

Lite mindre viktnedgång denna vecka, dock lite hälsosammare än förra.
Vågen visade denna gång på -1,4 kg vilket ger sammanlagt -5,9 kg på två veckor.
Jag är nöjd!
Jag har under veckan som gått avstått Mc, Max och pizza. Att jag har veckan som brukar ge 1-2 plus på vågen gör mig ännu nöjdare!
Träningen har nästan varit obefintlig under veckan som var, men orken har inte varit densamma, vilket är förståeligt med det lilla kaloriintag som jag haft! Vill inte förbränna fel saker heller. Denna gång ska saker och ting gå rätt till. Jag ska inte ha så bråttom.
Varför modifast då om jag inte har bråttom kan man tycka då.... njaa, det är mest för att få en kickstart. En spark i röven så att säga. Bryta vanorna totalt och börja om helt från början.

Idag ska jag äta mitt första riktiga mål. Har ju sagt att jag tänkte köra på frukost denna vecka, men idag ska vi hälsa på lilla Mira som äntligen kommit hem och de tänkte bjuda på kvällsmat... vilket innebär att jag tar pulver till frukost och mitt första mål där uppe. GOTT!
Då jag ökar kaloriintaget ett snäpp denna vecka så tänkte jag även öka träningen ett snäpp.
Kolla vad jag ätit under dagen och träna därefter. Hitta en balans så vågen fortsätter peka ner.

Plankan börjar även ge resultat. Nu får jag bara in tre fingrar mellan magmusklerna istället för de tidigare fyra.
Skönt med resultat.
Det börjar även synas på magen att jag har gått ner. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att se skinnet hänga mer och mer.
Har vääldigt mycket skinn kvar från graviditeten och kommer ha mycket hängandes när jag blivit av med övervikten som just nu spänner ut överflödet lite. För det är mycket skinn! Men det går att dölja med kläder tills jag opererar bort det, något övervikten inte går att göra.

FATTA VILKEN HÄRLIG KÄNSLA DETTA ÄR!!!!!!! Jag har äntligen kommit igång! Jag är på rätt håll!!!
Sååå jäkla jobbigt innan man sätter igång! Så jäkla jobbigt det är ibland när man håller på.
Men hur jobbigt det än är så överväger det inte känslan att ställa sig på vågen för att notera att ja... du har lyckats även denna vecka! JAG KAN!

Ska bara få fart på de där endorfinerna i kroppen också så kommer lyckan kännas ännu mer!

Kommentarer
Postat av: lonnan

Sjukt duktig är du!!! Du ska vara riktigt stolt för din viktnedgång det är ju ingen annan än du som är orsaken till den ;-)

2012-01-30 @ 08:09:06
Postat av: mamma

bra kämpat lilla gumman du har en vilja av stål det har du alltid haft

2012-01-30 @ 10:02:31
Postat av: Lina

Grymt jobbat! Härligt att du får fina resultat i en rejält blodad tand!:)

2012-02-01 @ 22:23:08
Postat av: Emely

Heja endorfinerna! :)

Jag är impad riktigt av dig...var hittar du alla recept? Du är asduktig! Du har verkligen fått en ny glöd och energi som många kan avundas.

2012-02-03 @ 19:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test