Bara några dagar kvar...

...till nästa vägning!
Jag satsar på -1,1 kg denna vecka så att jag kommer ner i -10 kg totalt. Det ska gå! Känner att det inte är helt omöjligt i varje fall, beroende på hur jag sköter mig i helgen. Helgerna är alltid det som är svårast för då vill man laga lite festligare mat, och de man ska äta med kanske inte tycker att festlig mat är mat som passar mig =)
Lite beroende på sällskapet såklart.

Har även lovat mig själv att när jag gått ner mina 20 kg så ska jag tatuera mig! Har länge velat göra en tatuering till och då ska jag göra det!

Klarar jag -1,1 kg denna veckan så har jag "bara" 10 kg kvar. Det kommer att bli svårare och svårare att gå ner ju närmare målet jag kommer, så mitt mål kommer att vara -0,5 kg i veckan. Det blir 20 veckor innan jag nått mitt mål och då hamnar vi på den 30 juli.
Det hade ju inte varit helt fel att vara i mål till min födelsedag, men vi får se.
Självklart vill jag ju inleda sommaren (4 juni) med målet, men det skulle innebära en viktminskning på -1,67 kg i veckan.
Det är för orealistiskt.
Något som KANSKE skulle kunna gå är till semestern, det skulle kräva en viktminskning på -1,25 i veckan.
Men jag tror inte att jag skulle kunna hålla det, så målet får ändå vara 0,5 kg i veckan och vara fit till min födelsedag istället. Klarar jag det så har jag gått ner 20 kg på 28 veckor. Låter som en hälsosam viktminskning.

Så målet är 0,5 kg i veckan, men jag satsar mot 1 kg i veckan =) Allt där mellan borde vara möjligt.
Förutom denna vecka då målet är -1,1 kg då så jag äntligen kommer mot mitt 10 kg-streck!

Nu ska jag leka med gossen innan han ska sova, sen packa lite för att sedan bege oss till Ryd!

Kommentarer
Postat av: Emely

Mmmmm ett halvt kilo kanske inte låter så mycket men det är en sundare viktnedgång som gör det lättare för kroppen att hänga med. Tänk på att det tagit sin tid att bygga upp dessa kilon.

2012-03-11 @ 08:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test