Glömde...

Jag glömde väga mig igår!
Hade en riktigt dålig dag igår där ingenting kändes roligt. Bara att resa mig från soffan var pest och helst hade jag legat nerbäddad hela dagen.

Det är då det är bra att vara förälder. Man kan inte ligga ner utan måste resa sig och underhålla barnet/barnen. Så till slut piggnade jag till och hängde upp tvätt utomhus, städade altanen, dammsög och förberedde kvällsmaten som bestod av köttgryta gjord på älgköt och trattkantareller.

Idag har jag vägt mig och jag är lite besviken. Ställde mig nämligen på vågen i fredags för att checka av och då stod den på -1 kg. Glad i hågen var jag och laddade inför helgen. 100 gram till så har jag nått mitt mål om -10kg...
Men idag ställde jag mig på vågen igen... -0,7 kg.
Visst, det är en bra siffra, men jag har alltså gått upp 300 gram sedan i fredags. Helgen har inte varit snäll mot mig.
FEL!! Så ska jag inte tänka... det är JAG som inte varit snäll mot mig I HELGEN!

Därför blir mitt mål att gå ner 0,9kg denn vecka, så håller jag ändå planen om -20 kg till min födelsedag.

Det var även dags att mäta midjan igår, så även det har jag gjort idag.
-6 cm på fyra veckor, -23 cm totalt de senaste 8 veckorna.
Jag är nöjd med detta. Ångrar lite däremot att jag inte tagit mått över mage och rumpa också... har därför gjort det idag så får jag följa utvecklingen där fr o m nu... det är ju trots allt där jag har mest överblivet också..

Sedan start den 16:e januari har vi alltså följande resultat:
Vikt: -9,6 kg
Midja: -23 cm
Detta på 8 veckor så jag är nöjd, även om jag verkligen hade hoppats på -10 kg och ny inledande siffra denna vecka... men vi tar väl det nästa vecka istället då...

Pssst.... min kommentar om kikärtsbiffarna kommer under dagen, bara väntar på ett mail först...

Kommentarer
Postat av: Emely

Det är ändå riktigt riktigt bra siffror!

2012-03-13 @ 17:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test