Kikärtsbiffar/burgare

Gjorde som sagt kikärtsbiffar i söndags, från ett recept som min syster tipsade mig om.
De var över förväntan. fast vi gjorde dem som burgare istället för biffar =)

Smaksatta med curry och vitlök, två smaker som jag älskar, och så morötter i så de blir lite saftigare för kikärtor i sig är ju ganska torrt.

Jag tyckte i varje fall om dem och kommer definitivt att göra om dem! Däremot så var de inte så goda att värma i micro dagen efter, då blev de bara torra så om man ska ha dem dagen efter så är mitt råd att steka dem på nytt.
Receptet kommer från Ica, prova dem!
Fega inte ur för att det är kikärtor nu =)

Jag gjorde dock inte mangoröran till, utan gjorde en egen hamburgerdressing.
Hade såklart inget ris heller eftersom vi körde burgarvarianten!




Kommentarer
Postat av: Emely

Ja mums! Blev lite sugen på att göra dom igen, länge sen nu.

2012-03-14 @ 11:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test