Kort träningspass...

...passade på att köra en liten cirkel nu medan Edvin sov och innan jag äter frukost (som kommer att bestå av kokt ägg, yoghurt med havrekli och kanel)

Ett kort pass eftersom man aldrig vet hur länge gossen sover.
15 min totalt:

Planka 1 minut
Benlyft 20 st per ben
Utfall 20 st

Detta tog jag i tre repetitioner och det blev ca 15 minuter totalt.

Ska ner i källaren och ta ett hårdare pass ikväll när Edvin somnat.

Nu börjar det bli dags för mig att införskaffa tyngre hantlar. Mina trekilos börjar bli för enkla, även om jag visserligen skulle kunna köra fler repetitioner men tiden är viktig för mig och 30-45 minuter i källaren är vad jag hinner med känns det som.
Skulle kunna ta ett längre pass om jag inte vore hemma, det blir helt annat i huvudet då, men nu är jag hemma och då blir jag stressad (trots att jag inte behöver).

Nåväl, i morsdag önskar jag mig dessa hantlar av Oskar... tror ni jag får dem? Billig och bra present kan ajag tycka!
Dessa är definitivt inte de dyraste hantlarna på marknaden så jag har ju inte svävat iväg alldeles för mkt, haha!

Nu är äggen klara så nu blir det frukost innan gossen vaknar samtidigt som jag ska leta efter nya övningar för kroppen!

So Long Babies!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad kul! då ska jag följa dig här med då :D



nej det är verkligen inte kul alls..så det ska bli skönt att bli av med den :)

2012-03-19 @ 09:58:43
Postat av: Martina

Hej! Jag kan rekommendera att köpa kettlebells (lite osäker på stavningen) finns massor med övningar på utube, väldigt effektiv som hemmaträning!!:)

2012-03-19 @ 12:03:57
Postat av: Josse

Tack Martina!

Men är det inte sjukt viktigt med tekniken där?

Vet att det alltid är det, men har förstått det som att det kan bli väldigt fel om man inte kan tekniken med kettlebells?

2012-03-19 @ 12:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test