Lååångt...

...jag kan redan nu innan jag ens påbörjat skrivandet berätta att detta inlägg kommer att bli långt.
Massor att berätta samt en massa bilder som jag vill dela med mig av.

Under veckan har jag, som tidigare nämnt, varit dålig men räddades av att det sedan tidigare var bestämt att mamma skulle komma hit så att jag kunde gå upp på ovanvåningen och renovera lite.
Det blev inte så mycket renoverat som jag tänkt eftersom orken inte riktigt fanns där, men lite blev det i varje fall.
På onsdagen firade vi mamma som fyllde 52 år i torsdags! Detta firades med hel spätta i ugn, ugnsbakade polkabetor, fänkål och sötpotatis. En kall romsås till detta och en sallad med granatäpple.

På torsdagen kom Frida och Caspian på besök och Edvin blev överlycklig när Caspian kom.
Caspian är däremot mindre imponerad av Edvin när han springer runt i gåstolen *aj aj fossingar*
De låg ihop på täcket ett tag och Edvin klappade Caspian på huvudet. Det var riktigt sött, men fick inte någon bra bild på det, bara detta;


Sötnosarna...

På fredagen hade jag ordnat så Edvin fick vara hos farmor, så begav jag mig till Växjö för att inhandla mat tills Lina och Andreas skulle komma. Fick även med mig spisen hem, så nu har vi åter fyra plattor; UNDERBART!
Kvällen var helt suverän, god mat och mycket skratt! Helt utflippat emellanåt, precis som jag vill ha det!


Det serverades havskräftor, krabbklor och självklart OSTRON!
Något man måste smaka någon gång i livet


Även blåmusslor, kokta i vitt vin, vitlök, lök och purjolök serverades...


Tyvärr kom kameran fram för sent, men här ser ni även västerbottenpaj och krisprygg med örttäcke...
Mitt bröd som bakades förra veckan kom också fram...

Maten var lyckad, men eftersom jag redan berättat att vi åt ostron så måste jag självklart dela med mig av bilder från detta...


Andreas laddar upp först...


...följt av Lina...


...som INTE tog någon lime till!


Sedan var det såklart Oskars tur!


...jag var laddad inför min ostrondebut...


...och jag bangade såklart inte heller!

Minerna efter ostronen var ungefär densamma på oss alla (har dock inget kort på Andreas efteråt)


Hmmm...


Hmmm.....


Hmmm....

Och betyget på detta blev följande:


NEJ! Vänta nu... fel bild...


Hmmm... strul med kameran...


Sådärja!!!! Som ni ser så blev betyget bra från tre av oss i varje fall!
Men alla uppskattade att få prova ostron...

Senare på kvällen dök fotoalbum fram... men även hattar från nyår =)


Nu börjar vi bli runda under fötterna...


...eller nej, det har vi nog varit ett tag =)

Till efterrätt blev det kiwiglass doppade i ljus choklad. Dock misslyckades jag lite med smältningen av chokladen (hade för hög värme)


Var godare än de ser ut =)
Skivade kiwi och trädde dem på glasspinnar. Doppa dem i smält choklad och in i frysen!

På lördagen var vi sega, men piggnade till när Emely och Mira kom! Vi gick ut på en promenad och när vi kom hem förbereddes tacos, som inmundigades framför gladiatorerna (dock somnade Oskar innan detta var slut)

Idag satte vi oss i bilen på förmiddagen och begav oss till Öland för att kolla in Sandra och Jimmys bygge.
Det kommer att bli en toppenstuga kan jag lova! Så sugen själv på att skaffa en sommarstuga nu, men känns som om vi har tillräckligt med jobb på huset och i trädgården =)
Vi körde in till Borgholm och åt en bit innan vi begav oss hem igen. En riktigt härlig söndagstur och väl hemma tände vi eld i brasan och satte oss alla tre på täcket framför öppna spisen och lekte lite.
Nu sover sorken och vi har ätit en god gulaschsoppa (blev sugna på det i fredags, då det var en del snack om gulasch då)

Imorgon är det vägning och jag väntar spänt på vad vågen ska visa. Känner mig inte nervös denna gången för jag vet att jag gjort vad jag kunnat!
Imorgon ska jag även ringa vårdcentralen och boka tid då jag har en knöl innanför kejsarsnittet.
Knölen kommer fram när jag har haft tajta byxor på mig och det värker från den. Bränner liksom.
Misstänkte att det var när jag har tajta byxor så idag har jag haft på mig ett par tajta jeans, och mycket riktigt började det göra ont och knölen kom fram. Den är på ca 7-10 cm lång, längs med ärret på den sida där jag hade sårinfektionen efter snittet.
Så bäst att ringa läkaren, ifall det skulle vara ett bråck, vilket inte är omöjligt med tanke på infektionen...
Håll tummarna!

NU är det slut på inlägget (sa ju att det skulle bli långt). Hur många orkade hänga med hela vägen?


Kommentarer
Postat av: Emely

Jag så klart :)

2012-03-04 @ 21:14:35
Postat av: Lina

Ja, tusan va roligt vi hade! God mat, mkt dricka o härliga vänner, kan d bli annat än toppen?!:)

Kul att ni hade en fortsatt härlig helg, jag va lika trött som Oskar o hade gärna somnat runt 8 i lördags..:)

Hoppas att vi ses snart igen!

2012-03-04 @ 21:37:53
Postat av: lonnan

Jag var med till slutet.. låter inte kul alls med din knöl :-( Ni ser ju ut att ha haft det tråkigt i helgen... NOT!! ;-) Ses på onsdag!!

2012-03-05 @ 16:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test