Så lite man vet...

... men så mycket man kan lära sig, bara man använder sig av rätt material!
Har fått låna en bok av Rikard angående kost och träning.
Den heter Forma kroppen och maximera din prestation och tar upp vetenskapliga fakta angående kroppen och dess sätt att reagera på mat, träning m.m.
Har bara lärt första kapitlet först - om vår energibalans - och det visar hur komplex kroppen är.
Hittills väldigt intressant, jag älskar ju att lära mig saker, att förstå VARFÖR, men det är mycket att ta in så jag får nog skriva upp de väsentligaste delarna, som jag verkligen vill komma ihåg, för att korta ner det lite.

Rikard i sig är en person som jag ser upp till, då han själv för ett par år sedan tog tag i sin viktresa och man skulle aldrig tro idag när man ser honom, att han någonsin varit överviktig! Riktigt starkt jobbat och pushar även mig, för då kanske jag med kan?

Nåväl, mina lediga stunder framöver kommer att gå åt till att suga information från denna bok, så att jag får bättre insikt i min kropp och kan träna rätt, äta rätt under min resa.

Kommentarer
Postat av: Emely

Ja kroppen är fantastisk och allt hänger ihop! Är man intresserad av kemi och fysik så ska man definitivt läsa kroppens fysiologi.

2012-03-06 @ 08:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test