Fullt ös!

Här har det varit fullt ös hela veckan!
Scrap booking hos min syster i lördags, där jag påbörjade Edvins första året bok. SÅ nöjd! Den kommer nog bli bra till slut...
I söndags hälsade jag och Edvin på en gammal arbetskamrat och hon skickade med mig lite växter hem.
Men innan hemfärd så skulle jag storhandla.
Edvin var jättetrött efter besöket hos Åsa och vägrade sitta i vagnen.
Att storhandla på Maxi, men en 10-kilos i famnen och en varm skinnjacka på var ingen höjdare. Definitivt ingenting jag rekommenderar!
Måndagen bestod av förberedelse inför kvällen; Det var ju valborg!
Hit kom Sandy, Jimmy, Fritte, Gren och senare trillade även Gabbe in. Grillning, trevligt sällskap och en Josse som somnade vid bordet... trött helt enkelt!

På tisdagen var det kanonasväder och vi åkte till Strandbjörket för att hejja på Mattias och Sandy som skulle springa milen. Elliot var även där med sin pappa och hans sambo med barn. Så även där fick vi hejja fram honom när han sprang tidningslöpet för sista året, nästa år får han springa med de större barnen (när blev han så stor?)
Vi andra satt och mumsade på en filt, njutandes av solen... serotoninet flödade!
Även onsdag och torsdag bestod av toppenväder och de dagarna har jag spenderat i trädgården.
Rabatten kantskars, lukades och nya växter planterades!
Igår åkte jag även ut till Liatorp och lunchade med en arbetskamrat. En kycklingsallad inmundigades ute i solen med trevligt sällskap.
Senare så åkte jag och Anna L till Mjällby för att hejja på MFF! Vad som började så bra med en 0-2 ledning till malmös fördel slutade katastrofalt med 2-2!
Men det var trevligt ändå.

Idag ska jag, Oskar och Edvin dra oss upp till Växjö.
Edvin ska röntga benet och sen ska vi till ortopeden för vidare undersökning.... så håll tummarna!
Sen ska det kollas matta till badrummet (fick ju ta en annan mattläggare), skor ska inhandlas till Edvin och förhoppningsvis lite byxor också. Så det blir en dag på stan idag...

Sen är helgen lugn fram till söndag då lilla, älskade Mira ska namnges! Hon är så söt lilla Mira, kan ligga i sitt babygym länge och studera alla spöken som hänger ovanför henne. Duktig tjej!
Båda mina syskonbarn är gudomliga!

Men nu är det dags att göra sig iordning... sitter fortfarande i morgonrocken (ovanligt va?) och vi ska åka om 40 minuter.
Oskar och Edvin ligger i sängen och busar...

Hoppas ni alla får en toppendag, precis som vi!


En glad Josse i Malmö, men tröttheten efter ett par dagar med en mindre glad Edvin lyser igenom i det blodsprängda ögat... Ett typiskt trötthetstecken för mig!

Kommentarer
Postat av: Emely

Du är så fin i din gula tröja oavsett blodsprängda ögon ;)



Dina kära syskonbarn är väldigt överens om att de helt klart har världens bästa moster!

2012-05-05 @ 12:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test