Redo?

För ett djupt inlägg??
Nåväl, innan jag börjar så vill jag ta upp hur det går med min träning.
1 kg minus senaste två veckorna och ligger nu totalt på -12,7 kg... 7,3 kg kvar till mitt delmål som ska vara uppnått den 31/7... 12 veckor kvar... Jäklar, kommer bli tufft!! Dryga 0,6 kg i veckan.... som från början var 0,5!
Det innebär att jag inte har skött mina kort rätt!

Jag kommer nu att försöka öka vardagsmotionen lite mer. Hinner inte mer träning än vad jag redan håller på med, maten är jag nöjd med nu när jag blivit strängare med alkohol...
Så vardagsmotionen var det. Blir lite enklare nu när vi går mot ljusare tider och man har en trädgård som behöver mycket kärlek.
Men det ska läggas till på min "att göra" lista!

På tal om alkohol! Nu kommer det!
Alla som känner mig vet att jag har en tendens att verkligen gå in på djupet på vissa saker (slumpmässigt valda ämnen), jag kan analysera ett litet uttryck som funnits i alla tider, in i minsta detalj... bara för att jag vill helt enkelt.
Min syster vet jag älskar denna sida av mig, men lika mycket som hon älskar den så hatar hon den =)
Kanske för att jag inte säger det hon vill höra? Hon kanske inte har kommit dit? Till den insikten.... För det kan ju inte vara jag som är jobbig! Väl?
Mamma tycker nog bara att det är en jobbig sida av mig =) Hon diskuterar sällan med mig när jag börjar mala fram och tillbaka, vrida och vända på allt... Nåväl, jag gillar att göra det, så tänker ta en liten kort version av en sak som jag funderat massor på sistone...

Alkohol!! Ett rent fördärv, det vet alla... Inte särskilt många positiva effekter har kunnat uppvisas vid förtäring av alkohol... Ändå dricker vi det, gärna så ofta vi kan!
Men det är inte våra alkoholvanor jag ska diskutera, utan ett uttryck som man ofta säger när man ska ta ett glas vin, en öl, en whiskey eller vad det nu är
Låt oss säga att du har varit ute i trädgården hela dagen och vårstädat, du har renoverat, du har storstädat, du har precis kommit hem från ett långt och slitsamt arbetspass...
Då kommer gärna uttrycket... Du öppnar kylen, tar fram en öl... öppnar barskåpet, häller upp en whiskey... eller tar fram en flaska vin och häller upp ett glas...
Varför?
Jo... "för det har jag gjort mig förtjänt av"....
Inte illa menat, så säger jag med! Jag vet många som gör det, säkert inte alla som tänker på det dock... men många tycker att de har gjort sig förtjänt av lite alkohol efter att de har varit duktiga...
Då återkommer vi till min början... alkohol är ett rent fördärv! Värdelöst för dig på väldigt många viktiga sätt!
Så jag formulerar om uttrycket att man gjort sig förtjänt av det...
"Nu tar jag ett glas vin för jag har varit så duktig så jag förtjänar att förstöra min kropp lite"
Ja.... ni ser ju hur galet det är! För det är ju just så det är!!
Nej, självklart, vi tar inte det där glaset för att vi vill förstöra kroppen... men det är ju så det blir...
Otroligt att vi inte älskar oss själva mer än så...
Otroligt att jag trots dessa tankar och funderingar ändå kommer att säga så fler gånger... för smartare än så är jag minsann inte =)
Vilket för mig vidare till nästa sak... Alkoholister... De flesta alkoholister jag känner/har känt var hårt arbetande människor eller människor som har haft väldigt mycket press på sig. Definitivt inte alla, men många!
Är det ett sammanträffande? Eller tyckte de också att de hade gjort sig förtjänt av det där glaset? Och eftersom de var duktiga så många gånger så blev det där glaset många och alldeles för ofta?
Det vet inte jag.... det var bara en tanke som kom upp nu i skrivande stund...

Skönt! Var tvungen att få ut det ur systemet =) Har ett otroligt behov av att få ut mina funderingar, så då är ju denna blogg alldeles ypperlig!

Tack för mig, nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och känna musklerna värka efter ett tufft träningspass på Borox...

Kommentarer
Postat av: Emely

Ha ha! Har också tänkt samma sak och kommit fram till att när jag säger så, så är det för att ursäkta mig tror jag. Det är väl så vi människor fungerar, att när vi ska göra något som inte klassas som nyttigt så måste vi ha ursäkter till det.



Denna ständiga vilja att vara nyttig, göra gott och vara så där härligt lagom :)



På min lista att vilja ändra hur jag uttrycker mig så finns bland annat att:



- säga man istället för jag....också ett dumt uttryck för att slippa stå för något



- för det har jag förtjänat ska absolut bytas ut mot....för det känner jag för :)



- att jag ska börja......jag ska sluta.....borde egentligen bytas ut mot att inte sägas förrän det är gjort :)



P.s för mig är det natt fram till fem om jag jobbar och sex om jag är ledig ;)



Allt är relativt din galning!

2012-05-08 @ 21:25:15
Postat av: Emely

Menar ju så klart att säga jag istället för man :) blev lite ivrig....

2012-05-08 @ 21:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test