De där nya tagen...

... som man så ofta pratar om, tas denna vecka!

Nu är det påskvecka och många är säkert ivägbjudna på både det ena och det andra!
Därför intalar sig många att det är lika bra att ta de där nya tagen nästa vecka, efter påsk.

Jag säger något annat...
Efter att ha försökt ta tag i vikten flera gånger i mitt liv (aldrig lyckats hålla andan i över ett år som jag gjort nu) så säger min erfarenhet, som visserligen bara kan tala för mig och mitt psyke, att den första veckan är enklast.
Den första veckan går man på motivation, vilja och jävlar anamma...
Andra veckan börjar det svikta lite, tredje veckan är hemsk... Fjärde veckan är det lätt att man glömmer vad man höll på med och man faller lätt tillbaka i det gamla igen!

Så därför säger jag att denna veckan är den bästa att ta tag i de nya tagen! För detta blir första veckan, och detta är en vecka som kan lägga fälleben på många!
Vill man inte offra det där goda över en påsk, en påsk i sitt liv (det är ju trots allt under själva viktnedgången som det är som hårdast), så kanske man inte har den riktiga viljan över huvudtaget...
Det är min tanke och med den tanken går jag in i påskveckan 2013 och säger att jag ska gå ur påskveckan med en lättare kropp än jag gick in i den!
TJOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test