Håll i,

Jag tänkte jag skulle börja blogga igen.
Saknar bloggandet, att få vädra mina tankar om precis det JAG vill.
Den som inte gillar det behöver inte störa sig, det är bara att dra vidare till nästa sida istället.

Tyvärr har det inte blivit mycket bloggande, trots att jag velat.
Många olika anledningar till detta, men tyvärr är en av de största bovarna Facebook.
Facebook är egentligen en jäkla skit och hade det inte varit för mammagruppen och en annan, hemlig, grupp så hade jag inte varit med där.

När jag bloggar finner jag inspiration till allt möjligt, beroende på vad jag bloggar om.
Sen jag slutade blogga så har saker fallerat, jag har knappt tränat, skitit i vad jag ätit etc. etc.
BIG NO NO!

Jag nådde ju mitt nyårslöfte, men jag är långt ifrån i hamn och har precis börjat ta ett rejält ryck igen.
Fortfarande en hel del fett kvar vid simringen som jag kallar den, samt övre delen av låren.
Tränar inte med Olga längre, men ångrar inte de tre månaderna jag gjorde det för jag fick en hel del lärdom och tips som jag nu tar med mig ut i världen där jag styr själv.

Jag försöker att skapa mig ett nytt liv, som innebär bättre hälsa, mer ork och ett gladare humör.
Efter ÅR av fysisk och psykisk misshandel av mig själv så kan ju vem som helst förstå att det inte sker av sig själv.
En stor eloge till min underbara sambo, som aldrig gnäller över tiden det faktiskt tar, utan som på sitt sätt försöker att peppa mig.

Sen jag slutade träna har jag blivit tröttare igen, värken blivit värre och humöret sämre. Inga fördelar med andra ord :)

Som alltid när det har tagit lång tid mellan bloggandet så har jag väldigt mycket att berätta, då det varit händelserika månader, men jag kommer inte att göra det för då blir det för rörigt.
Vi får helt enkelt se denna dagen som vår första dag!

Vad har ni för mål detta året? Har ni några mål?
Mitt mål är att bli av med all övervikt som är kvar. Men jag kommer inte att väga mig kontinuerligt längre, utan ägna mig åt en sak som jag verkligen undvikit och som verkligen tar på mig.
Jag ska kolla mig i spegeln. Vända och vrida på mig, peta och dra.
Det kommer att vara plågsamt och inte en bra idé att ringa eller hälsa på mig strax efter jag gjort det. Men det kommer att vara effektivt!
Vi fungerar alla olika och för mig är sanningen det bästa sättet att peppa mig.
Jag blir inte peppad av att någon säger till mig att "kom igen, du kommer att tycka det är skönt när du har gjort det", när jag sitter i soffan och verkligen inte vill träna.
Nej, på mig biter det bättre att säga: "Jaja, sitt där då. Ge fan i att träna, men kom ihåg det nästa gång du tittar dig i spegeln... att du valde att sitta här istället för att förbättra synen i spegeln"
Ja! Jag tränar mest för att jag vill känna mig fin, eller snygg t o m!
Jag gör det inte lika mycket för en bättre hälsa och allt annat positivt som det medför. Det där är bara en bonus. Att orka njuta av livet.

Nåväl, det var mål jag var inne på.
Mitt stora mål är då att bli snygg, men jag har såklart en del små mål och de delas upp under perioder.
Just nu är ett mål att få in tre träningar varje vecka och dricka 2 liter vatten om dagen + 8 minuters planka varje dag.
Det har gått bra hittills, har t o m tränat 5 ggr, utan att känna pressen. Bara gjort det! Men tre gånger är kravet.
Kommer inte sätta större press på mig än så just nu, men kommer att lägga på sådana småsaker lite hela tiden, för att till slut ha ett bra levnadssätt.
Mina mål kommer inte bara att handla om kost och träning, utan välbefinnande i det stora hela. Små saker, som jag aldrig gör med borde göra...

År 2013 ska nämligen bli det välbefinnande året!
Självklart kommer snusning och alkohol bli påverkat av detta!
Jag kommer aldrig bli nykterist, jag gillar det för mycket, men hur ofta tar man inte en öl BARA FÖR ATT DET ÄR FREDAG?
Nåväl, minimeringen av alkoholen kommer av sig självt med träning..

Finns nog en del som tycker att jag är tråkig för det, men det är knappast mitt bekymmer. Jag kommer inte att föreläsa för folk hur de bör leva, för jag förstår varför en del lever som de gör. Men jag väljer att leva lite till istället :)
Förhoppningsvis.... jag är inte där än, men jag hoppas att bli så tillfreds med mig själv och mitt liv så att jag kommer dit!

Men, har ni några mål? Vad är de?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Äntligen är du tillbaka! Jag har precis som du.. Skitit i rent ut sagt vad jag stoppat i mig OCH slutat väga mig! Vilket resulterade i några kilo plus direkt! Så nu jävlar är det allvar.. Men samma som du, jag vill kunna stoppa i mig nått gott ibland till kaffet eller till lördagsmyset men ändå må bra!
Så mina mål blir 3-4 träningspass i veckan och inte små äta ;)

2013-03-06 @ 23:19:45
Postat av: Emely

Mitt mål är att få bort sladdret och ta tillbaka den kropp jag hade. Inga mål med vikt eller så, bara helt enkelt ta tillbaka min kropp!

2013-03-15 @ 15:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test