Klarblå himmel...

...är var jag ser när jag tittar ut.
Jag väljer medvetet att endast titta på himlen, ignorera det som ligger på gräsmattan, ignorera temperaturen.
Åka till jobbet utan att elda, totalt ignorera att det behövs... låtsas som om det är en varm vårdag helt enkelt... (håll tummarna för att Oskar eldar innan han åker)

Så väljer jag att påbörja min dag, i en så positiv anda som möjligt.
Det är segt på jobbet just nu och min axel/skuldra värker och håller mig vaken på natten.
Detta innebär såklart att träning just nu är uteslutet, i varje fall styrka som jag gillar bäst...
Om jag mår någorlunda bra i kväll så kanske jag provar orbitreken, vi får se.
Har påbörjat en tvåveckors kur med modifast igen, för att komma tillbaka på banan, därför får vi se hur det blir med träning ikväll.
Förra gången så var de tre första dagarna värst och igår sög det.
Jag började ifrågasätta mitt beslut när det flimrade framför ögonen när jag körde hem, men senare framåt kvällen mådde jag prima igen och det kändes bra! För jäkla bra helt enkelt!!
Övervikten ska vara borta i maj, inget datum satt utan bara maj!
Så då gäller det att ta ett tag nu, ett allvarligt tag!
Tveksamt om jag klarar det ärligt talat, det är ett högt mål... Det innebär 1,5 kg i veckan (om vi kollar på vågen, vilket jag sällan gör nu för tiden). 1,5 kg i veckan är mycket, alltid! Det funkar relativt lätt när man börjar på ca +30 kg övervikt, då gick jag oftast ner mer, men nu är det inte så många kilon kvar och då går det seegt!
Fast som sagt, jag kollar inte vågen längre. Strunt i den liksom!

Nu är spegeln min våg, jag studerar, drar, klämmer, vänder, vrider... allt för att se hur det faktiskt ser ut.
Allt fett sitter just nu runt magen och på ryggen.. där man minst vill ha det och bland det svåraste att få bort.
Kommer ihåg att Olga skrev om detta, och vad man borde äta mer av då... Måste kolla upp det och planera min återkomst från modifasten...


Ha en riktigt bra tisdag alla, och titta på den underbara himlen! Den suddar ut alla sura miner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test