Torsdag...

....helt enkelt.
Jag har inte tränat något denna vecka, men tycker mig dock ha bra anledning till det.
Oskar har varit upptagen direkt efter jobbet fram till ca 21,00 om kvällarna. Visst kan jag träna vid 21, men sist jag gjorde det så blev det katastrofalt med sömnen.
Jag kunde såklart inte somna med alla endorfinerna i kroppen (nästan ännu en anledning att träna på morgonen, man piggnar till!) och när jag väl började känna att John Blund slängde stoft i ögat så vaknade Edvin, otröstlig. Ner i soffan, med Edvin liggandes på mig och vaknandes vart tionde minut.
Vid 03 hade han somnat riktigt och jag kunde gå och lägga mig. 04,30 ringer väckarklockan... dags att stiga upp!
Visst, vad är oddsen att det ska hända igen? Kanske inte så stora, men när det händer så kan man ge sig fanken på att det är vid ett sånt tillfälle... där jag inte hunnit somna...

Nåväl, det är ingen fara med träningen än, känner jag. Tre dagar i veckan är mitt mål och det är fyra dagar kvar. Det blir träning torsdag, fredag och lördag då...
Vet inte varför, men träning på söndagar känns liksom inte riktigt ok... jag vill ha söndagen fri att bara vara...

Men för att klargöra! När jag säger att jag inte tränat, så menar jag ett träningspass! Plankan har gjorts tisdag, onsdag. I måndags mådde jag inte bra i magen, magkatarren gav sig rejält till känna, så då pallade jag inte med någon planka.

Nu har jag varit ihärdig med plankan i över en vecka och känner redan skillnad i kroppen. LÄNGE LEVE PLANKAN! Underskatta den inte! Den bygger upp hela bålen, inte bara mage!
Borde vara ett generellt råd till alla som varit gravida, då de är i störst behov av det efter magmuskeldelningen som man automatiskt får. Men självklart bra för andra med!

Nåväl... idag blir det nog övertid på jobbet. Mycket att göra och ingen att skicka. Men ikväll har jag planerat in lite intervaller på orbitreken. Mitt knä känns bättre nu och trots att jag är sugen på ett ben- och rumppass så får det vänta tills imorgon då jag även vill få in lite intervaller. Efter ett ben- och rumppass så klarar jag inte intervallerna på den nivån som jag vill, så därför får det bli idag istället.

Alltså, intervaller idag, ben och rumpa imorgon och på lördag tar vi armar, axlar och rygg.
Axlarna är något jag verkligen behöver träna på, för där är jag sjukt svag och då överdriver jag inte.
I övrigt ses jag nog inte som en svag tjej, men när det kommer till axlar... då har jag INGET att komma med!
Har lite naturliga orsaker också visserligen, men har haft så fruktansvärt lite framgång med axlarna sen jag började träna att det är pinsamt!

Börjar planera inför nästa veckas mål nu... Tar två saker åt gången med mina mål, men det är små mål och de gamla ska självklart fortfarande hållas.
Nästa veckas mål blir att minska sofftiden med 1 h per dag och lägga den timmen på mig själv, typ fotbad, läsa en bok, åka iväg och sola (lär iofs inte hända) m.m.
Jag är sugen på att läsa Christian Olssons bok igen.
Är så jäkla bitter på vissa saker just nu att jag behöver få andra tankegångar. Det är han bra på, så den boken ska jag ta fram igen!
Det här med att vara bitter drabbar bara mig själv och om jag då är arg på andra så måste jag jobba på att det inte ska gå ut över mig och min familj.
Så jag tänker mig ett fotbad, mysbelysning och Christian Ohlsson. Sounds like a pretty good date!

Det andra målet för nästa vecka är att hålla koll på proteinerna igen. Jag äter för lite proteiner just nu. Ökad proteinintag genererar automatiskt minskad kolhydratsintag hos mig. Jag tycker proteiner är godare än kolhydrater =)

Lotta, bra att du också börjar komma tillbaka i tänket igen!
Nu kör vi på detta och låter oss njuta ibland!
Om ett tag så funderar vi inte så mycket på träningen, utan då ingår den i vårt vardagliga liv, precis som matlagning och städning =) Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test