Underbara lördag!

Dagen började underbart! Jag vaknade innan resten av familjen.
Gick ner, satte igång kaffet och datorn.
Hann inte riktigt dricka ur första koppen innan sorken vaknade, men det gör ingenting!

En bra start på dagen lägger förutsättningarna för resten av dagen!

Jag har gått med gott humör hela dagen än så länge och nu är Oskar i Älmhult och handlar för kvällen.
Sorken sover och jag tog mig tid till en kopp kaffe och lässtund i fåtöljen.

Har börjat läsa Christer Olssons bok igen "Vart är du på väg och vill du dit?"
Då jag har åter igen kommit i en situation i arbetslivet som jag inte riktigt gillar så behöver jag nya tankar, för att hantera detta på ett bättre sätt.
Jag tror helt klart att du kan styra dina tankar och känslor, genom just våra tankar.
Att vara bitter över arbetet drabbar bara mig och mina nära, inte de jag egentligen är arg på.
Så nu läser jag åter igen boken, självklart med öppet sinne, för att få ny energi, andra tankar för att sedan fatta ett beslut.
Det kanske inte är på SwePart jag ska vara?
Eller så är det just på SwePart jag ska vara, fast jag måste jobba med mig själv. Lära mig att hantera motgångarna bättre.
Att inte känna mig som ett offer.

Att jag behöver jobba med mig själv är jag väldigt medveten om, och jag kämpar för fullt. Självklart går inte detta över en dag, men jag tycker nog att jag gjort framsteg.

Min största rädsla har alltid varit att ligga på dödsbädden och ha ångest över saker jag aldrig gjorde.
Jag är inte rädd för döden, absolut inte, men jag är rädd för att inte ha levt fullt ut! Att inte varit den jag vill vara, eller att folk inte förstått vem jag är.

Jag har hittat på mycket skit i mitt liv, men jag har inte ågren över något av detta! Tänker jag tillbaka på mitt liv som varit hittills så ångrar jag inget jag gjort, däremot saker jag inte gjort.
Även de värsta sakerna jag gjort ser jag som positivt, för det har gett mig lärdom. Det jag inte gjort, men som jag ville, har inte lärt mig något mer än att jag förmodligen gick miste om något lärorikt.

Med detta sagt avslutar jag detta inlägg för idag och ställer mig vid spisen.
Idag blir det stekt strömming och jordärtkockspuré till lunch. Vad blir det hos er?

Kommentarer
Postat av: Emely

Ja ta en tid att fundera och grubbla, men inte för länge, för vi måste ju hinna leva också :)

Snart lämnar vintern oss och då kommer energin igen

2013-03-15 @ 15:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test