På att igen...

... på mer än ett sätt.
Det finns vissa som efterlyst inlägg från mig här efter att jag legat i dvala några år.
Så där är det bara att ge sig på att igen. 
Även när det gäller träningen så är det att ge sig på att igen...
 
Jag är en soffpotatis. När barnen har lagt sig så vill jag göra det med, fast i soffan.
Idag var en sådan dag då jag fick använda mig av hela min viljestyrka för att inte bara slänga mig i soffan.
Efter en dag då min fyraåring testat mina gränser mer än en gång så var jag trött med en rejäl huvudvärk...
 
Men då jag utmanat en god vän till mig och att det visat sig i helgen att hon har ett rejält försprång på mig så var det bara att asa sig ner i källaren och försöka bli vän med vikterna.
Nu, efteråt,  så ligger jag äntligen i soffan. Fast med ett gott samvete! Denna känsla är viktig att skriva ner, för de flesta kvällar så infinner den där motviljan att träna.
Så då kan det vara bra att kunna gå tillbaka och få se hur nöjd jag var.
För fasen  vad nöjd jag är över mig själv! Trots halsbränna efter helgens (eller ska jag skriva förra veckans?) synder.
 
Sorry vännen,  du har väckt min tävlingslust ännu mer!
 
Nu åter till liggläge... som jag är så bra på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test